[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Spis tre ciO autorach11Wprowadzenie13CzÚ Ê I Praktyka motywowaniaROZDZIA1. TRZYNA¥CIE PRAKTYCZNYCH ZASADMOTYWOWANIA POZAFINANSOWEGO17Zasada pierwsza:Motywowanie wymaga prawidïowej komunikacji22Siïa informacji zwrotnej26Krytyka emocjonalna a krytyka rzeczowa — dwa przeciwieñstwa26Po co krytykujemy?28Czego nie mówiÊ— sïowa, stwierdzenia zmieniajÈce caïo Ê wypowiedzi29Kiedy szef dostaje „czerwonÈ kartkÚ”, a kiedy pojawia siÚ„zielone wiatïo”?34Nie tylko suche fakty siÚ liczÈ36Czy rzeczywi cie szkoda czasu na przygotowanie siÚdo przekazania krytyki?37Jak pracownicy karzÈ swoich… przeïo onych?38Zasada druga: Motywowanie zacznij od siebie40Niespójne zachowania szefa43Grupy ryzyka utraconej motywacji45Puïapka zamro onej konsekwencji52Zasada trzecia: Nie motywuj bez podania celu56Katedra w Barcelonie56ZrozumieÊ innych57ZrozumieÊ zadanie59Mened er ds. motywacji — w sporcie i nowoczesnej organizacji60Zasada czwarta: NieosiÈgalne cele demotywujÈ70Nie miertelny SMART70Motywacja i stres — prawidïowa niepewno Ê celu72SMART w wersji max778MOTYWACJA POD LUPk. PRAKTYCZNY PORADNIK DLA SZEFÓWZasada piÈta: Wspólne okre lenie celu motywuje79Ustalenia wspólne i ustalenia zastrze one dla szefa79Motywacja a styl zarzÈdzania85Zasada szósta: Nie motywuj innych, dopóki nie poznasz ich potrzeb88Nie dla wszystkich to samo90Identyfikacja potrzeb caïej firmy98Zasada siódma: Motywuj, umo liwiajÈc rozwój107Motywowanie przez rozwój — delegowanie109Dlaczego nie delegujemy?113Motywowanie przez rozwój — szkolenia114Motywowanie przez rozwój — umo liwienie ksztaïcenia poza firmÈ125Zasada ósma: Nie oczekuj, e motywacja trwa wiecznie129NiewdziÚczni motywowani131Motywacja dzielona na mniejsze136Zasada dziewiÈta: Motywuj, dostrzegajÈc sukcesy139Siïa „gïasków”144Motywowanie w trudnych warunkach — pracownicy firm produkcyjnych149Zasada dziesiÈta: Etyczne wspóïzawodnictwo motywuje155Jak stworzyÊ zdrowe wspóïzawodnictwo?156Od wspóïzawodnictwa do szkodliwej rywalizacji161Zasada jedenasta: Elitarno Ê motywuje163Specjalne przywileje i nagrody163Specjalne zadania i elitarno Ê grupy164Zasada dwunasta: Przynale no Ê do grupy motywuje170Grupy elitarne i atrakcyjni pracodawcy172Zasada trzynasta: Motywowanie wymaga dobrej atmosfery178Jak siÚ zachowujemy w ka dym ze „stanów Ja”?181Jak to wszystko wpïywa na motywacjÚ?189Bezpieczna atmosfera192ROZDZIA2. INNE ASPEKTY MOTYWOWANIA W PRAKTYCE197Nietypowe przykïady motywacji199Koty199KsiÈ ki i muzyka dla najlepszych199Dyrektorzy serwujÈ poczÚstunek199Obiad na koszt szefa200KÈcik rozmów200SPIS TRE¥CI9Galeria portretów200Szkolenia inne ni zwykle200Spotkanie z najwy szymi200Speïniamy marzenia201„Wyszalnia”201ChwalipiÚty201Zamiana ról201Dzieñ wiÚtowania201Smakoïyki201Moje ïadne biurko202Ciasto wïasnego wyrobu202ZaoszczÚdzimy twój czas202„Kolekcja odzie y roboczej”202PieniÈdze na usprawnienia firmy202Wizyta rodziny203Gdzie koñczy siÚ motywowanie, a zaczyna manipulowanie?204Techniki manipulacyjne wykorzystywanedo pozornego motywowania209Najwa niejsze kwestie motywowania finansowego217Zarobki podwïadnych217Skutki zïych rozwiÈzañ224CzÚ Ê II Motywacja jako procesROZDZIA3. MOTYWUJkCE DZIAANIE ORGANIZACJI229CzÚ Ê III Teoria motywacjiROZDZIA4. NAJWA¿NIEJSZE TEORIE MOTYWACJII ICH ZASTOSOWANIE W PRAKTYCE247Teorie motywacji249Historia motywacji251Teoria dwuczynnikowa253Teoria X i teoria Y255Teoria Davida McClellanda257Teoria oczekiwañ262Teoria sprawiedliwo ci26510MOTYWACJA POD LUPk. PRAKTYCZNY PORADNIK DLA SZEFÓWCzÚ Ê IV Co motywuje polskich pracowników?ROZDZIA5. BADANIE„POLSKA MAPA MOTYWACJI®”269Wnioski z pierwszej edycji — wiosna 2005273Motywacja a zarobki276Motywacja a wiek276Motywacja a stanowisko pracy277Motywacja a pïeÊ277Motywacja a wielko Ê organizacji278Wnioski z drugiej edycji — marzec – wrzesieñ 2008279BIBLIOGRAFIA283
[ Pobierz całość w formacie PDF ]