[ Pobierz całość w formacie PDF ]
//-->Tytuł oryginału: The Standout Business Plan: Make It Irresistible — and Get the Funds You Needfor Your Startup or Growing BusinessTłumaczenie: Magda WitkowskaISBN: 978-83-283-0686-8Authorized translation from the Unites States of America adapted editions of the original UnitedKingdom English language edition, entitled The Financial Times Essential Guide to Writing aBusiness Plan, ISBN 0273757989, by Vaughan Evans, published in the United Kingdom by PearsonEducation Limited, publishing as Financial Times Press. Copyright © 2012 by Pearson EducationLimited.United States of America adapted edition entitled THE STANDOUT BUSINESS PLAN: Make ItIrresistible — and Get the Funds You Need for Your Startup or Growing Business, ISBN0814434118, by Vaughan Evans and Brian Tracy, published by AMACOM, a division of AmericanManagement Association, International, New York. Copyright © 2014 Vaughan Evans and BrianTracy.All rights reserved. No part of this book may be reproduced or transmitted in any form or by anymeans, electronic or mechanical, including photocopying, recording or by any information storageretrieval system, without permission from Pearson Education Limited or the original author,Vaughan Evans.Polish language edition published by HELION S.A. Copyright © 2015.Wszelkie prawa zastrzeżone. Nieautoryzowane rozpowszechnianie całości lub fragmentu niniejszejpublikacji w jakiejkolwiek postaci jest zabronione. Wykonywanie kopii metodą kserograficzną,fotograficzną, a także kopiowanie książki na nośniku filmowym, magnetycznym lub innympowoduje naruszenie praw autorskich niniejszej publikacji.Wszystkie znaki występujące w tekście są zastrzeżonymi znakami firmowymi bądź towarowymiich właścicieli.Autor oraz Wydawnictwo HELION dołożyli wszelkich starań, by zawarte w tej książce informacjebyły kompletne i rzetelne. Nie biorą jednak żadnej odpowiedzialności ani za ich wykorzystanie, aniza związane z tym ewentualne naruszenie praw patentowych lub autorskich. Autor oraz WydawnictwoHELION nie ponoszą również żadnej odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłez wykorzystania informacji zawartych w książce.Materiały graficzne na okładce zostały wykorzystane za zgodą Shutterstock Images LLC.Drogi Czytelniku!Jeżeli chcesz ocenić tę książkę, zajrzyj pod adreshttp://onepress.pl/user/opinie/niebizMożesz tam wpisać swoje uwagi, spostrzeżenia, recenzję.Wydawnictwo HELIONul. Kościuszki 1c, 44-100 GLIWICEtel. 32 231 22 19, 32 230 98 63e-mail:onepress@onepress.plWWW:http://onepress.pl(księgarnia internetowa, katalog książek)Printed in Poland.•Kup książkę•Poleć książkę•Oceń książkę•Księgarnia internetowa•Lubię to! » Nasza społecznośćSPIS TREŚCIWPROWADZENIE ..................................................................................................................... 9ROZDZIAŁ 1. PODSTAWY ..................................................................................................... 13Cel ........................................................................................................................................13Ostateczny efekt .................................................................................................................18The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Streszczenie .........................19Przygotowania ....................................................................................................................26Nieszablonowe myślenie ............................................................................................33ROZDZIAŁ 2. FIRMA .............................................................................................................. 37Ogólne informacje .............................................................................................................38Nieszablonowe myślenie ............................................................................................40Miks biznesowy z podziałem na segmenty ....................................................................44Big Blue i reszta. Miks biznesowy w wydaniu IBM ................................................ 46Segmentacja w przypadku start-upu ...............................................................................47The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Firma ....................................48ROZDZIAŁ 3. POPYT .............................................................................................................. 51Rozmiary rynku i marketcrafting ....................................................................................52Rozwój rynku .....................................................................................................................56Gasnąca gwiazda? Historia kina i popytu .............................................................. 57W górę. Aplikacje mobilne a popyt .......................................................................... 63Kup książkęPoleć książkę6NIESAMOWITY BIZNESPLANPopyt w przypadku start-upu .......................................................................................... 64Nieszablonowe myślenie ............................................................................................ 66Zagrożenia i szanse związane z popytem ....................................................................... 68The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Popyt ................................... 69ROZDZIAŁ 4. KONKURENCJA ................................................................................................75Konkurenci ........................................................................................................................ 76Dojrzały rynek — tylko czy na pewno? Konkurencja w branży spożywczej ......... 78Nasilenie konkurencji ....................................................................................................... 79Blockbuster. Wypożyczalnie filmów w obliczu konkurencji w branży .................. 84Konkurencja w przypadku start-upu ............................................................................. 85Nieszablonowe myślenie ............................................................................................ 87Zagrożenia i szanse związane z konkurencją w branży ............................................... 90The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Konkurencja w branży ...... 90ROZDZIAŁ 5. STRATEGIA .......................................................................................................95Pozycja konkurencyjna .................................................................................................... 96Pycha! Strategia zróżnicowania marki Samuel Adams ......................................... 98Jaką masz strategię? .......................................................................................................... 99Tanie i radosne. Strategia niskich kosztów Southwest Airlines ........................... 105Strategia w przypadku start-upu ................................................................................... 107Nieszablonowe myślenie .......................................................................................... 109Szanse i zagrożenia o charakterze strategicznym ....................................................... 114The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Strategia ............................ 115ROZDZIAŁ 6. ZASOBY ..........................................................................................................121Zarządzanie ...................................................................................................................... 123Marketing ......................................................................................................................... 126Nieszablonowe myślenie .......................................................................................... 128Po byku. Zasoby marketingowe firmy Red Bull .................................................... 131Wydatki operacyjne i kapitałowe .................................................................................. 133Starcie z Chinami. Zasoby produkcyjne firmy Rodon .......................................... 136Zagrożenia i szanse związane z zasobami .................................................................... 141The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Zasoby ............................... 142Kup książkęPoleć książkęSPIS TREŚCI7ROZDZIAŁ 7. FINANSE I PROGNOZY .................................................................................. 145Historia finansowa firmy ................................................................................................146Rynkowe prognozy sprzedaży .......................................................................................148Konkurencyjne prognozy marży ...................................................................................152Finansowanie planu ........................................................................................................154Kompleksowe prognozy finansowe ..............................................................................157Prognozy dla start-upu ...................................................................................................164Nieszablonowe myślenie ..........................................................................................166Zagrożenia i szanse o charakterze finansowym ...........................................................169The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Finanse i prognozy ...........170ROZDZIAŁ 8. ZAGROŻENIA, SZANSE I WRAŻLIWOŚĆ ...................................................... 177Słońca i chmury na wykresie ..........................................................................................178Czego można się dowiedzieć z wykresu „słońca i chmury”? .....................................180Czy to faktycznie „Material Girl”? Madonna i ryzyko ......................................... 183Testy wrażliwości .............................................................................................................187The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014.Zagrożenia, szanse i wrażliwość ...........................................................................188Nieszablonowe myślenie ..........................................................................................190ROZDZIAŁ 9. WNIOSKI I STRESZCZENIE ............................................................................ 195Wnioski .............................................................................................................................195The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Wnioski .............................196Streszczenie .......................................................................................................................197The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014. Streszczenie .......................198Główne zagadnienia inwestycyjne ................................................................................200The Gorge Inn and Oriental Spa. Biznesplan 2014.Główne zagadnienia inwestycyjne .......................................................................202ROZDZIAŁ 10. MONITORING I EWALUACJA ...................................................................... 203Monitorowanie planu .....................................................................................................203Ewaluacja planu ...............................................................................................................204Tych typów należy się wystrzegać .................................................................................205EPILOG. DWANAŚCIE GORĄCYCH TEMATÓW ................................................................... 209Kup książkęPoleć książkę
[ Pobierz całość w formacie PDF ]