[ Pobierz całość w formacie PDF ]
IDŹ DO:
NIE PRZEPŁACAJ.
PORADNIK KONSUMENTA
— JAK NEGOCJOWAĆ
NAJLEPSZE WARUNKI
Spis treści
Przykładowy rozdział


KATALOG KSIĄŻEK:
Autor: Marc Lockley
Tłumaczenie: Marcin Kowalczyk
ISBN: 978-83-246-2887-2
Tytuł oryginału:
How to Pay Less for More:
— Whatever You’re Buying
Format: A5, stron: 208
Katalog online
Zamów drukowany
katalog


CENNIK I INFORMACJE:
Zamów informacje
o nowościach
Zamów cennik


• Poznaj podstawowe zasady i techniki negocjacji oraz rolę mowy ciała
w komunikacji
• Dowiedz się, jak zapewnić sobie najkorzystniejszy zakup lub sprzedaż
towarów i usług
• Sprawdź, jak zręczne negocjacje mogą zapewnić Ci lepsze warunki
lub podwyżkę w pracy
Nadchodzi konsument w pełni œwiadomy!
• Czy odnosisz wrażenie, że często przepłacasz za swoje zakupy?
• Czy zdarza Ci się rezygnować z zakupu ze względu na cenę towaru?
• Czy uważasz, że większoœć usług, za które płacisz, nie jest warta swojej ceny?
Często wystarczy zaledwie odrobina inicjatywy, by zaoszczędzić sporą sumkę
pieniędzy. Bez względu na to, czy sprzedajesz lub kupujesz mieszkanie, przygotowujesz
przyjęcie weselne, planujesz zakup samochodu, sprzętu RTV czy AGD, wybierasz
wczasy w biurze podróży, składasz reklamację, czy rozmawiasz ze swoim przełożonym
— dobrze poprowadzone negocjacje za każdym razem pozwolą Ci zyskać korzystniejszą
ofertę. Wystarczy poznać kilka kluczowych zasad, dzięki którym będziesz wiedział,
co, kiedy i jak zrobić, by otrzymać więcej, płacąc mniej.
Negocjacje mogą Ci przynieœć wiele przyjemnoœci, nawet jeœli nie czujesz się
komfortowo w takich sytuacjach. Gdy uda Ci się uzyskać niższą cenę dzięki własnym
wysiłkom, poczujesz, że osiągnąłeœ prawdziwy sukces. Jeœli przeczytasz tę książkę
od deski do deski, pomoże Ci ona opracować Twoją własną, najwygodniejszą dla Ciebie
strategię negocjacyjną. Możesz także korzystać z niej jak z publikacji encyklopedycznej
i przeczytać wyłącznie ten rozdział, który traktuje o interesującym Cię aktualnie rodzaju
negocjacji. Zacznij oszczędzanie od dziœ — skutecznie i dynamicznie!
CZYTELNIA:
Fragmenty książek
online

Do koszyka
Do przechowalni
Nowość
Promocja
Onepress.pl Helion SA
ul. Kościuszki 1c
44-100 Gliwice
tel. (32) 230 98 63
e-mail:
redakcja:
redakcjawww@onepress.pl
informacje:
o księgarni onepress.pl
Spis treci
Podziękowania
5
Rozdział 1: A więc w jaki sposób chcesz pomóc mi
w oszczędzeniu pieniędzy?
7
Część I: Podstawy sztuki negocjacji
15
Rozdział 2: Negocjacje — praktyczny przewodnik
17
Rozdział 3: Język negocjacji
35
Część II: Negocjacje w życiu prywatnym
47
Rozdział 4: Zakup nieruchomości
49
Rozdział 5: Sprzedaż nieruchomości
63
Rozdział 6: Rezerwowanie miejsc w hotelu i wakacji
79
Rozdział 7: Ślub — negocjacje
97
Rozdział 8: Zakup nowego samochodu
113
Rozdział 9: Zakup sprzętu RTV lub AGD
127
Rozdział 10: Jak skutecznie składać reklamacje
143
Część III: Negocjacje w pracy
153
Rozdział 11: Uzyskiwanie wyższej płacy
155
Rozdział 12: Jak zapewnić sobie wymarzoną równowagę
między życiem prywatnym a zawodowym
175
I na koniec…
191
Rozdział 13: To jeszcze nie wszystko…
193
Słowniczek
205
 Negocjacje — praktyczny przewodnik
2
Negocjacje
— praktyczny przewodnik
WIC CZYM S TE NEGOCJACJE?
Dla mnie negocjacje to targowanie się w celu osiągnięcia porozumienia
— najlepiej takiego, które jest możliwe do przyjęcia przez obie (wszystkie)
strony. Im jesteś twardszy w negocjacjach, tym bardziej prawdopodobne,
że uda Ci się przechylić szalę na swoją korzyść.
Należy jednak wystrzegać się zbyt ostrej gry, gdyż Twój partner w nego-
cjacjach może po prostu wyjść z rozmów. W takim przypadku nie uda Ci się
utworzyć i rozwinąć żadnych relacji długofalowych. W jednorazowych
transakcjach handlowych może nie mieć to dla Ciebie większego znaczenia,
ale przecież nigdy nie wiadomo, czy nie będziesz musiał wrócić do tego
sklepu — tę kwestię pozostawiam więc pod Twoją rozwagę.
Jeżeli jednak możesz uzasadnić swoją ofertę i sprawić, by druga strona rów-
nież była zadowolona z osiągniętego kompromisu (niekoniecznie musi
być szczęśliwa!), to nie tylko uda Ci się uzyskać dobre warunki tej transakcji,
ale być może także zapewnić sobie otwartą drogę do jeszcze lepszych relacji
z tym kontrahentem w przyszłości. Ma to szczególne znaczenie w sklepach
lub hotelach, które odwiedzasz regularnie.
Negocjacje, w których wygrywają obie strony, są możliwe. Ty uzyskujesz
cenę, na której Ci zależy, a na przykład dyrektor hotelu sprzedaje wolne
miejsce noclegowe i zdobywa nowych klientów.
Często jednak ludzie wstydzą się samej myśli o negocjacjach.
17
  Nie przepacaj. Poradnik konsumenta
MIT NR 1: „NEGOCJACJE TO WSTYDLIWA SPRAWA”
W wielu krajach
niepodejmowanie
negocjacji jest uważane za wyraz braku
uprzejmości! Na bazarach całego świata targowanie się jest oczekiwane
i przynosi jego uczestnikom wiele przyjemności. Pamiętam, jak pewnego
razu w Turcji zostałem zaproszony do sklepu, pokazano mi rozliczne ubra-
nia, posadzono w fotelu i poczęstowano filiżanką herbaty. Dwóch sprze-
dawców, grających złego i dobrego glinę, z zapałem wciskało na kalkulatorze
przeróżne cyfry, aż w końcu przekonali mnie do zakupu pięknych kurtek dla
mnie i dla mojej żony, za cenę o niemal połowę niższą od wywoławczej.
Obie strony były zadowolone z rezultatów, a ja spędziłem bardzo przy-
jemną godzinę (zbliżała się już północ!).
Również w świecie wielkiego biznesu negocjacje są standardem, a nie wyjąt-
kiem. Pamiętaj, że firma, od której kupujesz produkty, musiała najpierw
wynegocjować kontrakty ze swoimi dostawcami. Musisz uświadomić sobie,
iż przykładowo, gdy kupujesz filiżankę kawy, to kawa ta przeszła przez
przynajmniej kilka cykli negocjacji, zanim trafiła z krzaczka do filiżanki.
Właściciel plantacji kawy sprzedaje swój produkt lokalnym hurtownikom,
którzy gromadzą go w jednym miejscu, zanim przekażą do oczyszczania.
Ziarna kawy często sprzedawane są w formie aukcji, a dopiero potem prze-
wożone do firmy, która zajmuje się wypalaniem kawy. Następnie kawa jest
pakowana, eksportowana i rozsyłana do sklepów. W międzyczasie cena to-
waru ulega znacznej zmianie (w zależności od tego, gdzie kupujemy kawę,
właściciel plantacji otrzymuje od jednego do dziesięciu procent końcowej
ceny sprzedaży). Dlaczego proces negocjacji miałby kończyć się w tym mo-
mencie? Nie sugeruję przy tym, że powinieneś targować się o cenę cappuc-
cino w kawiarni. Chodzi jedynie o sposób myślenia. Tak samo jest z wieloma
innymi produktami.
No dobrze, wiesz już, że nie powinieneś wstydzić się negocjować. Kolejnym
problemem jest to, iż wielu ludzi uważa, że prowadzenie negocjacji jest
trudne.
18
[ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • odszkodowanie.xlx.pl
  • Linki

    Strona Główna
    No One Lives Forever 2 A Spy in HARMs Way Prima Official eGuide, Prima, Bradygames IGN and other guide, Poradniki ENG
    Non-Lethal Techniques (exerpt from Marine Close Combat), Martial Arts - Sztuki walki, największy zbiór poradników i video tutoriali w sieci
    Nowenna Pompejanska Laska wytrwalej modlitwy (www dodane pl) (1), Stare książki poradniki pszczelarskie
    Nieuczciwe praktyki handlowe w świetle prawodawstwa Unii Europejskiej Stefanicki Robert EBOOK, Poradniki
    Nostradamus Ostatnia Przepowiednia - poradnik do gry - Bartosz bartek Sidzina PEŁNA WERSJA, E-booki
    Nowe obiektywy i adaptery od firmy Sony, FOTO PORADY, fotografia poradniki- DOC
    Nowa niskobudżetowa lustrzanka czy starsza, FOTO PORADY, fotografia poradniki- DOC
    Nokia N73-1 UG pl instrukcja obsługi, Dokumenty Poradniki
    Nowe kłopoty detektywa Pozytywki Kasdepke Grzegorz ebook, Poradniki
    Niemczyk A. - Motywacja pod lupą. Praktyczny poradnik dla szefów, e-book
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • imikimi.opx.pl